Life in Space bringer det ydre rum til København
Ruminteressede og astronautaspiranter i alle aldre kan se frem til en unik oplevelse for livet, når den internationalt anerkendte rumudstilling Life in Space tager ophold i Bella Center fra 1. november 2024. Det er samtidig første gang udstillingen lander i Nordeuropa.
Det ydre rum har altid været en fascinerende størrelse for børn såvel som voksne, og den fascination bliver bragt til live dette efterår i København, når den interaktive rumudstilling Life in Space, skabt af italienske Hereleb, inviterer besøgende til en uforglemmelig dag langt fra jordens overflade.
Med over fire millioner besøgende i den omfattende udstilling, der har besøgt mere end 10 lande i Afrika, Europa og Asien, er der ikke så lidt at se frem til, når Life in Space aflægger sit første besøg nogensinde i Nordeuropa.
Life in Space er en totaloplevelse, hvor besøgende på egen krop får lov at mærke, hvad det vil sige at befinde sig i rummet. Blandt oplevelserne vil gæsterne blive taget med ind i den Internationale Rumstation (ISS) gennem en 200 m2 VR-platform, som er den eneste i verden af sin slags. Derudover kan man opleve de svimlende rotationer, som astronauter udsættes for i multiaksesimulatoren, adrenalinsuset ved at lande en rumfærge, blive F18-pilot for en dag i den realistiske flysimulator og genopleve spændingen fra Apollo-missionen på verdenshistoriens første 100 m2 VR-univers. De yngste kan lege med computerspil baseret på ESA’s teknologi på touchskærme.
Udstillingen er en unik mulighed for at opleve rumforskningens fascinerende verden på nært hold, gennem en kombination af interaktive oplevelser, uddannelsesmæssige ressourcer og historiske perspektiver. Life in Space giver en dybdegående forståelse af menneskets rejse ud i rummet og de udfordringer og muligheder, der ligger forude, samtidig med at den sætter fokus på global opvarmning og miljømæssige udfordringer. Life in Space er mere end en udstilling - det er en invitation til at drømme stort og blive en del af rumforskningens fremtid.
For yderligere info, akkreditering eller brug af fotos, bedes man rette henvendelse til presseansvarlig Cillian Murphy på cm@justplay.dk. For henvendelser vedr. strategisk samarbejde, erhvervspakker og andre former for samarbejde kontakt Steen Leth-Jørgensen på steen@justplay.dk
Kina indtager EM i fodbold: »Det er et wakeup call«
Kinesiske virksomheder har sat sig tungt på sponsoraterne til EM.
»EM i fodbold flytter følelser for halvdelen af Europas befolkning. Det benytter kinesiske virksomheder til at opnå goodwill, når de har et brand, som de vil have ind på det europæiske marked,« udtaler Steen Leth-Jørgensen fra Just Play til finans.dk
Det hedder europamesterskabet i fodbold. Alligevel er bannerne rundt om grønsværen spækket med reklamer fra kinesiske virksomheder.
For uden for banens hvide kridtstreger foregår en kamp om eksponering i bedste sendetid blandt globale virksomheder med dybe lommer.
Sommerens slutrunde i Tyskland har 13 virksomheder som hovedsponsorer. Fem af dem er kinesiske.
Læs hele artiklen på Finans.dk, hvor Steen Leth-Jørgensen fra Just Play vurderer EM i fodbold er ekstra interessant for kinesiske virksomheder.
https://finans.dk/erhverv/ECE17203435/kina-indtager-em-i-fodbold-det-er-et-wakeupcall/
EM-Fodboldfest på Islands Brygge - vil du være med?
Der er dømt stor fodboldfest på Islands Brygge i centrum af København under hele fodbold-EM i perioden fra 14. juni til 14. juli.
Fodboldfesten er et eksklusivt event afholdt i samarbejde med TV2 Danmark. TV2 vil have deres TV-studie ved siden af den største af de 2 storskærme som opsættes på de grønne arealer på Islands Brygge under hele EM i fodbold. Fodboldfesten er godkendt af UEFA. nedenfor kan man se et billede fra en tidligere Fan Park.
Det bliver meget socialt, folk samles ved storskærmene, for at dele de kollektive følelser med en ‘live EURO 24 match ’-oplevelse. Målet er at det skal være et inkluderende, medrivende, sjovt og imødekommende event med en elektrisk atmosfære.
Der er gratis adgang til Fan Parken, dog med kapacitet på 8.500 gæster. I den ene ende kan man stå og se storskærm. I den anden ende kan man sidde ved et af de 600 borde (8 gæster) eller have sin egen VIP Cabana lounges med plads til 20 gæster. Der bliver festivalstemning med underholdning, barer, madboder, aktiviteter, brand-aktivering og konkurrencer. Samlet set forventes der 200.000 besøgende under EURO ’24 på Islands Brygge.
Fodboldfesten skal nydes af fans på de dage, hvor deres landshold spiller EM-kampe. Alle kampe fra EURO 24 vises på storskærmene på Islands Brygge, så der er rig mulighed for at følge de landshold som man er fan af. De fleste følger nok det danske landshold.
Virksomheder kan tilkøbe sponsorater, salgsstande, TV-reklamer på storskærme, samt Cabana lounges (VIP) i kombination med mad og drikkevarer. Just Play står for salg og marketing af sponsorater og Cabana lounges.
Skal du opbygge kendskab og aktivere dit brand over for fodboldfans, er Fan Parken på Islands Brygge stedet hvor fan engagement faktoren er på sit højeste.
Tænk på en Fan Park med 8500 danske fans, som er helt oppe over en dansk scoring, med dit brand som en del af oplevelsen. Oplevelser som vi deler, er med til at skabe brand præferencer og loyalitet på et niveau, som er svært at opnå med andre former for medier.
Sponsorer som Coca Cola, Carlsberg, Unilever m.fl. er allerede en del af Fan Parken på Islands Brygge.
VIP- Cabana lounge – Fan Park
Ved siden af TV2's EM-studie vil der på Islands Brygge være en storskærm. Foran denne storskærm kan man sidde og nyde mad og drikke fra boderne. Der er kun 600 borde med 8 siddepladser.
I den ene side er der 15 VIP Cabana-lounges med plads til 20 personer. Mad og drikke serveres her og kan forudbestilles, så det er klar, når du kommer med medarbejdere eller kunder.
Mere information og booking af din VIP-lounge med mad og drikke på: fodboldfesten.com
Danske kampe kan kun bookes direkte hos på steen@justplay.dk eller tel. 20 20 13 70.
Brand aktivering på Fan Parken
Skal du opbygge kendskab og aktivere dit brand over for fodboldfans, er Fan Parken på Islands Brygge stedet hvor fan engagement faktoren er på sit højeste.
Tænk på en Fan Park med 8500 danske fans, som er helt oppe over en ny dansk scoring, med dit brand som en del rammen for deres oplevelse. Oplevelser som vi deler, er med til at skabe brand præferencer og loyalitet på et meget højt niveau.