Kina indtager EM i fodbold: »Det er et wakeup call«
Kinesiske virksomheder har sat sig tungt på sponsoraterne til EM.
»EM i fodbold flytter følelser for halvdelen af Europas befolkning. Det benytter kinesiske virksomheder til at opnå goodwill, når de har et brand, som de vil have ind på det europæiske marked,« udtaler Steen Leth-Jørgensen fra Just Play til finans.dk
Det hedder europamesterskabet i fodbold. Alligevel er bannerne rundt om grønsværen spækket med reklamer fra kinesiske virksomheder.
For uden for banens hvide kridtstreger foregår en kamp om eksponering i bedste sendetid blandt globale virksomheder med dybe lommer.
Sommerens slutrunde i Tyskland har 13 virksomheder som hovedsponsorer. Fem af dem er kinesiske.
Læs hele artiklen på Finans.dk, hvor Steen Leth-Jørgensen fra Just Play vurderer EM i fodbold er ekstra interessant for kinesiske virksomheder.
https://finans.dk/erhverv/ECE17203435/kina-indtager-em-i-fodbold-det-er-et-wakeupcall/